Mass-media și marea trimitere

Nu prea cunosc tineri care sa nu stie marea trimitere. Mai toti au acces la internet, sunt foarte informati si doresc sa faca ceva semnificativ in viata. Din pacate, miscarile evanghelice, cel putin unele, au pierdut startul in domeniul media. Multi inca desconsidera mijloacele de informare. Ce legatura este insa intre marea trimitere si mass-media? Putem noi promova eficient Evanghelia prin mijloacele media?
Citesti acest articol… esti conectat la internet sau ai o revista tiparita in mana, iata o realitate.
O alta, probabil mai greu de recunoscut decat prima, este ca toti suntem chemati sa castigam oamenii pentru Cristos, propovaduind Evanghelia. Nimeni nu poate implini marea trimitere de unul singur.
Ca sa fim sinceri, trebuie sa recunoastem ca, de la inceput, multi dintre noi am incercat sa ne indeplinim lucrarea de misiune, ca si cum doar organizatia noastra ar fi fost pe pla-neta. Poate aceasta este si explicatia pentru care in lume sunt inregistrate aproximativ 24 000 de organizatii misionare: fiecare a crezut ca el singur are intregul adevar.

Ştim ca Dumnezeu s-a folosit de un neamt, Johannes Gutenberg care a inventat tiparul. Acest om a facut enorm pentru ca noi sa avem astazi Cuvantul tiparit. Ce te-ai face daca nu ai avea Biblia?
Am citit aceasta descriere a lui Gutenberg pe un site german:
“Ca si antreprenor a fost declarat, a fost persecutat si alungat din oras. Fara indoiala ca inventia lui a schimbat intreaga lume: Johannes Gutenberg a creat baza comunicarii moderne.”
Mai tarziu, in vremea noastra, a aparut radio-ul, TV-ul si alte mijloace audio-vizuale. Nu ar trebui ca toate acestea sa fie unelte pentru indeplinirea marii trimiteri?
• Multe din mijloacele mass-media pot fi folosite pentru acei care nu stiu sa citeasca sau sa scrie. În lumea araba, mai putin de 50 de procente din populatie stie sa citeasca. Pot sa isi scrie numele si adresa, dar nu vor intelege ce scrie intr-o pagina de ziar!
• Daca vrei sa atingi inima si mintea ascultatorilor, trebuie sa patrunzi in spatele portilor inchise si a cortinelor de fier. În casele din Arabia Saudita, nu poti ajunge cu Evanghelia din afara – n-ai putea sa intri niciodata acolo prezentandu-ti legitimatia de pastor sau evanghelist, dar prin TV si radio poti patrunde in cele mai inchise locuri.
• Mesajul crestin se adreseaza inimii si mintii. Decizia de a-L urma pe Cristos provoaca emotiile si sentimentele tale. Iata motivul pentru care televiziunea poate dezvolta o dorinta pentru Dumnezeu, prin emisiuni eficiente. Oamenii privesc la TV ca sa stie mai multe, oamenii plang la TV, oamenii se implica atunci cand privesc…
Cheia comunicarii este sa folosesti cuvintele potrivite la momentul oportun.
Dar nu se rezuma doar la alegerea cuvintelor potrivite. Trebuie sa formulam propozitiile intr-un mod care atrage, asa incat sa castigam mintile ascultatorilor, telespectatorilor sau cititorilor.
Probabil ca tu, cititorule, stii deja cum sa faci un mesaj atractiv, dar daca decizi sa iti scrii mesajul, trebuie sa il organizezi altfel. Se spune ca daca iei o predica scrisa si vrei sa o publici ca si articol, poti sa arunci prima pagina, pentru ca, atunci cand vrei sa publici, se schimba regulile. În scriere, nu mai e nevoie de acel inceput, pe care noi il numim introducere, ci trebuie sa intri direct in subiect ca sa atragi atentia.

Am auzit o poveste despre un fost rege suedez. Era credincios si mergea sa-L asculte pe preotul luteran de la biserica din castelul regal. Dupa serviciu, a avut o scurta discutie cu preotul, despre predica lui. Curios, preotul l-a intrebat ce crede despre ea. Regele a spus: “Ai spus lucruri foarte bune si foarte interesante, dar nu mi le pot aduce aminte, pentru ca ai spus asa de multe lucruri astazi, incat nu mai stiu despre ce ai vorbit…”
Concluzia e simpla!

Ca sa faci o lucrare eficienta, trebuie sa fii calauzit de Duhul Sfant in fiecare zi. Puterea Duhului este o sursa disponibila pentru toti crestinii. Daca suntem deschisi, dornici sa fim calauziti de Duhul Sfant, Dumnezeu ne va folosi, te va folosi pe tine, biserica ta si mijloacele media disponibile pentru implinirea marii trimiteri.
Oamenii care au avut succes in lucrarea lor, nu sunt oamenii care doar au crezut in puterea Duhului, ci sunt oamenii care au fost calauziti, care s-au odihnit la umbra Celui Prea Înalt. Au fost calauziti de Domnul sa schimbe vieti, sa aduca alinare, schimbare in societate, minuni care nu pot fi explicate de oameni, in mod natural.
Provocarea este lansata. Cum raspundem?

Autor: Florin Iosif, profesor la Colegiul Biblic Est-European, Oradea, sectia Jurnalism-Pregatire media

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Connect with Facebook